Nucleul semantic reprezintă o listă de cuvinte și expresii care reflectă tematica site-ului și ajută utilizatorii să ajungă în locul necesar, definit de căutarea pe care au făcut-o. Compilarea nucleului semantic este realizată de un specialist SEO, a cărui sarcină este să identifice aceste interogări și să le grupeze.
Cuvintele cheie, sau interogările, sunt împărțite în funcție de următoarele criterii: sezonalitate, geo dependență, frecvență și competiție. Există, de asemenea, tipuri de bază de interogări de căutare: navigaționale, informaționale, comerciale (în care se includ și cele tranzacționale), precum și generale sau neclare.
EXEMPLU:
Se dă: un serviciu de proiectare arhitecturală în România.
Scopul nostru este să găsim cuvinte cheie cu ajutorul cărora utilizatorii vor căuta și găsi compania noastră. Interogările trebuie să fie relevante pentru conținutul site-ului. Cuvântul cheie „arhitectura” nu ni se va potrivi, deoarece rezultatele căutării în motorul de căutare cuprind și descifrarea conceptului, cursurilor, precum și a instituțiilor de învățământ în arhitectură. De asemenea, excludem din listă și opțiunea „proiectare”, deoarece aceasta include servicii și recomandări pentru designul web.
Ce ni se potrivește:
Pentru a colecta corect nucleul semantic, trebuie să înțelegeți ce fel de interogări face publicul nostru. Este important să se țină cont de toți parametrii cheie, în special de frecvență, comercialitate și structură.
Definiţia Frecvenței
Atunci când compilăm nucleul semantic, avem nevoie nu numai de interogări, ci și de frecvența acestora. Cuvintele cheie sunt împărțite în trei tipuri de frecvență:
Indicatorii de frecvență sunt aproximativi, deoarece determinăm frecvența deja în interiorul nucleului semantic final. În funcție de tematică, acești indicatori variază foarte mult. În special acest lucru poate fi observat în cazul unui serviciu/produs nou sau rar.
Și dacă în acest caz cea mai mare frecvență este de 500 de afișări, atunci grupul de interogări de înaltă frecvență va conține cuvinte cheie cu aproximativ 300 – 500 de afișări, grupul de frecvență medie între 50 și 300 afișări, iar cel de frecvență mică – de la 10 la 50 afișări lunare.
Nucleul semantic în sine include interogări de toate frecvențele care, la etapa de grupare sunt împărțite în grupuri separate, în funcție de interogarea la care răspund. Frecvența, pe de altă parte, ne permite să determinați prioritatea cuvântului cheie: cât de des îl vom introduce și în ce locuri.
Expresia interogării este formată din mai multe părți: corp, specificator și coadă. Să analizăm un exemplu:
Cum puteți descrie cuvântul „masă”? Acesta nu poate fi folosit pentru a înțelege intenția exactă a utilizatorului. Cuvântul cheie este înaltă frecvență, respectiv, extrem de competitiv în afișarea de rezultate. Promovarea prin intermediul acestuia va aduce în mare parte trafic inadecvat, care va afecta și factorii comportamentali. Această interogare este formată doar din corp, ceea ce înseamnă că, cel mai probabil, vizitatorul nu-și va atinge scopul.
Expresia interogării „cumpărați o masă” constă deja din corpul „masă” și din specificatorul „cumpărați”. Acesta din urmă determină intenția, adică utilizatorul va fi deja direcționat către o pagină, care îi poate satisface cererea. Specificatorul poate, de asemenea, să arate diferit, de exemplu: „cum se asamblează o masă” sau „tipuri de mese”.
Să analizăm următoarele: „cumpărați o masă pentru birou”. Aici avem deja toate cele trei componente: corp, specificator și coadă. Acesta din urmă clarifică nevoia utilizatorului – acesta vrea să cumpere o masă special pentru birou.
Intenția frazei implică dorința sau scopul utilizatorului. Cu ajutorul acestuia, putem determina cărui tip îi aparține cuvântul cheie: informațional sau comercial.
Interogările cu intenții diferite ar trebui promovate pe pagini diferite. Datorită definirii corecte și separării cuvintelor cheie în funcție de intenție, motoarele de căutare vor afișa rezultate relevante.
Acest indicator nu este constant și se poate modifica în funcție de cererea utilizatorilor. Astfel, o frază poate avea atât intenție informațională, cât și comercială.
Această etapă ne permite să determinăm principalele ramuri ale tematicii noastre. Ca subiecți experimentali, selectăm 2-3 lideri din nișa necesară și analizăm structurile acestora. Analiza poate fi efectuată atât vizual, cât și folosind diverse instrumente.
Exemplu de structura a site-ului în XMind după analiza vizuală.
La această etapă determinăm defalcarea aproximativă a tematicilor, distribuția informațiilor, a interogărilor comerciale și s volumului aproximativ al nucleului, pe care urmează să-l colectăm.
Odată ce ne-am decis în privința vectorului, începem să construim scheletul viitorului nucleu semantic. Colectarea cuvintelor cheie de bază ne permite să construim corect structura site-ului și să nu ne abatem de tematica strict definită.
Un schelet este creat sub forma unei liste, care include cuvintele cheie care definesc tema site-ului. Vor exista și cuvinte cheie care includ specificul companiei. De exemplu, un site care vinde echipamente electrice ar include ceva de genul acesta:
Scheletul include întotdeauna cuvintele cheie de cea mai înaltă frecvență. Însă, acest lucru nu este suficient pentru a promova site-ul, deoarece frecvența înaltă înseamnă și o concurență ridicată. În continuare extindem nucleul semantic până la cuvintele cheie cu frecvență medie și joasă.
Mai multe instrumente pot fi folosite pentru colectarea nucleului semantic. Ele diferă în funcție de specificul unei țări sau limbi. Colectarea se realizează prin introducerea secvenţială în instrument a cuvintelor cheie de bază deja alocate de către noi. Instrumentul colectează toate expresiile care includ cuvântul cheie introdus, iar unele preiau și sinonime pentru interogarea principală.
Pentru a nu rata nimic și a ne asigura că nucleul semantic este cât se poate de complet, este necesar să-l extindem.
Iată 3 moduri de extindere:
Fiecare dintre aceste opțiuni ne permite să captăm mai multe expresii de căutare. Atunci când este extins, nucleul semantic este completat cu cuvinte și fraze de joasă frecvență. Acum site-ul nostru este mai competitiv. Eliminarea interogărilor nedorite
Acum avem literalmente un munte de interogări, ce să facem cu ele? În primul rând, este necesar să curățim nucleul semantic de interogările nedorite.
Procesul de curățare decurge manual.
Ce trebuie eliminat?
Gruparea interogărilor reprezintă segmentarea expresiilor de căutare similare într-un grup separat. Ca urmare, avem același nucleu, doar că împărțit în subiecte separate, ceea ce facilitează crearea viitoarei structuri a site-ului. Numărul de grupuri depinde de volumul total al nucleului semantic și de puterea defalcării.
Puterea defalcării se referă la cât de tare vom împărți nucleul semantic în subiecte. Puteți determina puterea pe baza competitorilor, sau a afișării rezultatelor unui motor de căutare în cazul în sunt puțini concurenți și nu ați reușit să identificați un lider.
Gruparea se poate face manual sau folosind instrumente specializate. De regulă, chiar și după ce procedura este efectuată de către un robot, este necesar să verificați vizual intrarea cuvintelor cheie în fiecare grup și să o finalizați manual dacă există erori.
Compilarea unui nucleu semantic reprezintă un element important al unei promovări SEO eficiente. Compilarea unui nucleu semantic corect este imposibilă fără înțelegerea caracteristicilor interogărilor de căutare și a regulilor de separare a acestora.
Cu ajutorul nucleului semantic, puteți construi structură foarte bine gândită și puteți crea conținutul potrivit din punctul de vedere al roboților de căutare. Este important să nu omiteți eliminarea interogărilor nepotrivite atunci când creați nucleul, adică tot ceea ce poate reduce relevanța site-ului.
Ați parcurs toți pașii și ați ținut cont de subtilitățile colectării nucleului semantic? Felicitări, acum aveți mai multe șanse să ajungeți în TOP.