1. Prima pagină
  2. Blog
  3. eCommerce și SEO în Moldova: Cine se află în fruntea Top Google? 🚀

eCommerce și SEO în Moldova: Cine se află în fruntea Top Google? 🚀

11 апреля 2024
Просмотры: 103
Conținutul articolului:

    Top 17 magazine online în sectorul e-Commerce în Moldova

    Am analizat mai mult de 200 de magazine online. La final am pregătit o listă Top 17 magazine online din Moldova cu trafic organic și care au cel puțin 5.000 de vizitatori pe lună.

    Tabelul de mai jos enumeră domeniile cu volumul de trafic organic în motoarele de căutare în ordine descrescătoare:

    Volumul total al traficului în motoare de căutare

    #Volumul traficului
    1darwin.md169 000
    2enter.online159 200
    3pandashop.md87 900
    4bomba.md84 000
    5maximum.md73 600
    6elefant.md47 800
    7smart.md40 200
    8bigshop.md29 600
    9ultra.md23 700
    10smadshop.md16 900
    11hi-tech.md10 500
    12fantastic.md9800
    13cactus.md9700
    14uno.md7300
    15meserias.md6200
    16desire.md5700
    17gsmshop.md5500

    Trafic total de căutare din Moldova

    #DomainTrafic de căutare din Moldova
    1darwin.md164 200
    2enter.online132 100
    3pandashop.md85 600
    4bomba.md81 300
    5maximum.md70 200
    6elefant.md46 500
    7smart.md37 400
    8bigshop.md28 700
    9ultra.md23 100
    10smadshop.md15 900
    11hi-tech.md9800
    12fantastic.md9700
    13cactus.md9500
    14uno.md7300
    15meserias.md6200
    16desire.md5800
    17gsmshop.md5500

    Toate datele din studiul efectuat sunt obținute cu ajutorul serviciului ahrefs.

    Cât valorează traficul organic?

    #DomainCostul traficului ($ pe lună)
    1bomba.md$15 100
    2darwin.md$14 600
    3enter.online$11 300
    4maximum.md$6700
    5pandashop.md$6400
    6smart.md$4400
    7bigshop.md$2500
    8elefant.md$1900
    9ultra.md$1800
    10gsmshop.md$1300
    11cactus.md$1100
    12smadshop.md$931
    13hi-tech.md$587
    14fantastic.md$501
    15uno.md$531
    16meserias.md$332
    17desire.md$380
    Cum se determină valoarea traficului organic?

    Costul traficului organic este costul lunar echivalent al traficului pentru toate cuvintele cheie pentru care site-ul este clasat organic, dacă traficul ar fi plătit prin PPC.

    Acesta se calculează prin înmulțirea traficului organic lunar al fiecărui cuvânt cheie, care ocupă poziția corespunzătoare în clasament, cu valoarea CPC a acestuia. Apoi se însumează valoarea traficului organic în funcție de cuvintele cheie folosite, după care se clasează site-ul/URL.

    În esență, cifra rezultată ne oferă o idee despre banii economisiți de site-ul/URL după clusterizarea cuvintelor cheie, în loc să cumpere trafic PPC plătit.

    Top 10 lideri în sectorul e-Commerce pe piața Moldovei

    Pentru mai multă claritate, să prezentăm datele privind volumul de trafic în forma unui pai-char. Este răspunsul la o întrebarea importantă: „Cine și cât de mult mușcă din prăjitura a traficului Google în Moldova?”

    După cum putem observa, majoritatea magazinelor online obțin cu succes de la 164K trafic din motoarele de căutare, ceea ce demonstrează importanța SEO în sectorul e-Commerce din Moldova.

    Partea 2: Interogările de căutare de marcă vs. Fără marcă

    Un aspect important al traficului organic din rapoartele de promovare SEO este diferența fundamentală dintre interogările de marcă și cele care nu sunt de marcă.

    • Întrebările de marcă sunt cele care conțin numele unei companii sau al unei mărci, cum ar fi „RocketSEO„.
    • Interogările fără marcă sunt interogări mai generale, cum ar fi „magazin online în Moldova”.

    Am analizat și am creat un tabel cu numărul de interogări de marcă, care pentru 6 resurse reprezintă peste 30% din tot traficul organic.

    #DomainNon-Branded TrafficVolumul Branded Traffic
    1darwin.md10630057900
    2enter.online11950012600
    3pandashop.md837001900
    4bomba.md3760043700
    5maximum.md6020010000
    6elefant.md2400022500
    7smart.md1780019600
    8bigshop.md28452248
    9ultra.md211002000
    10smadshop.md137002200
    11hi-tech.md9187613
    12fantastic.md57004000
    13cactus.md8816684
    14uno.md6572728
    15meserias.md61955
    16desire.md5411389
    17gsmshop.md35002000

    Partea 3: Să comparăm performanța financiară a liderilor

    Pentru a completa imaginea, am făcut și o comparație a indicatorilor financiari în baza datelor publice de pe Data2b.md. În acest caz, nu putem afirma cu exactitate că aceste cifre sunt „pro online”, dar este o imagine generală a situației financiare actuale a companiei în ansamblu. Informațiile despre companii au fost obținute din surse publice.

    #DomainVânzări (în MDL)Venit net (în MDL)
    1darwin.md1,68 miliarde30,11 milioane
    2enter.online1,68 miliarde30,11 milioane
    3pandashop.md153,24 milioane8,11 milioane
    4bomba.md809,17 milioane10,28 milioane
    5maximum.md958,48 milioane45,91 milioane
    6elefant.md48,39 milioane-5,36 milioane
    7smart.md205,20 milioane-3,23 milioane
    8bigshop.md28,43 milioane619,60 mii
    9ultra.md1,91 miliarde10,54 milioane
    10smadshop.md142,38 milioane-4,73 milioane
    11hi-tech.md106,63 milioane2,97 milioane
    12fantastic.md21,66 milioane9.00 mii
    13uno.md12,08 milioane79.00 mii
    14meserias.md21,95 milioane678,10 mii
    15gsmshop.md20,79 milioane-100.10 mii

    Care este situația SEO a principalilor jucători de pe piața de comerț electronic?

    Următoarele două opțiuni sunt cele mai frecvente:

    1. Există un In-House departament SEO.
    2. Lucrările de promovare SEO sunt efectuate de companii SEO bine cunoscute din Ucraina, Belarus sau Rusia.

    La rândul nostru, noi colaborăm în cadrul unui acord NDA cu căteva companii foarte cunoscute din țările enumerate, promovând comerțul electronic local.

    În cursul analizei a 17 lideri, la unii dintre ei, au fost identificate erori critice din punct de vedere SEO. Remedierea acestora garantat va dubla rezultatele de traffic!

    Opinia expertului nr. 1 din Moldova în sectorul eCommerce pe tema SEO Evghenii Curalov

    Pentru orice business, dorința de a atrage vizitatori în magazinul lor online merge mereu mână în mână cu dorința de a face acest lucru cât mai ieftin posibil, cu scopul de a economisi.

    Metricii precum ROAS și ROMI sunt folosiți pentru măsurarea eficienței de atragere de vizitatori prin intermediul canalelor de marketing . Așadar, dacă nu v-ați gândit până acum la acest aspect în afacerea dvs. și nu ați menșinut astfel de metrici, este timpul să începeți. Doar așa vă va fi ușor să înțelegi de unde este mai convinabil să atrageți traficul și ce canal ar trebui scalat mai întâi.

    Dar a priori putem spune că canalul de trafic organic este exact canalul prin care atragerea de trafic va fi cel mai eficient pentru business-ul dvs, atât din punct de vedere al volumului, cât și din punct de vedere calitativ și al costurilor.

    Dar este foarte important să abordați procesul de lucru cu SEO în mod inteligent.

    La început poate părea costisitor și, în acest moment, mulți oameni fac greșeala strategică – refuză să angajeze specialiști. O astfel de greșeală, în timp, este foarte probabil să vă ducă la o situație în care comenzile pe site vor fi foarte „scumpe” pentru dumneavoastră și, astfel, veți pierde în fața concurenților, care s-au angajat de mult timp în SEO-promovare și care obțin mai multe comenzi și, cel mai important – mult mai „ieftine”. În final, riscați pur și simplu să ieșiți de pe piața locală, fiind incapabili să rezistați concurenței.

    Este necesar de remarcat faptul, că funcționarea anume acestui canal va aduce rezultate in viitor. În acest canal trebuie investit timp și resurse, iar peste ceva timp, când va fi pe deplin operațional, veți fi plăcut surprins de rezultate.

    Când veți corela nivelul costurilor în raport cu numărul de comenzi atrase și cu volumul de vânzări, veți vedea că canalul de trafic organic a devenit un lider ferm printre celelalte canale. Iar pentru a obține aceeași performanță pe alte canale, veți avea nevoie de bugete de multe ori mai mari.

    Boris Brut, Head of SEO – Soflex

    Utilitatea promovării SEO depinde în exclusivitate de interesele afacerii și de obiectivele propuse. SEO este, în primul rând, despre umplerea pâlniei de vânzări (sales funnel) cu trafic ieftin și de înaltă calitate pe termen lung. Pe de altă parte, dacă aveți un proiect pe termen scurt, atunci optimizarea SEO este fără rost, deoarece va fi scumpă și raportul dintre costuri și profit va fi neprofitabil.

    Dacă e să vorbim despre magazine online, cu cât mai multe produse se comercializează, cu atât sunt mai multe motive pentru investestire în SEO. Gamă variată de produse? Diverse categorii și subcategorii? Atunci deja merită să investestiți în dezvoltare și în SEO.

    Dar trebuie menționat faptul că SEO de unul singur nu poate aduce rezultatul dorit. Dacă designul UX a site-ului este slab, atunci nici vorbă de succes în motoarele de căutare. Și doar acel, care va realiza la noi un site ușor de utilizat, va avea succes în nișa sa.

    Cel mai eficient algoritm de lucru – pornind de la UX, să configurați o optimizare de calitate pentru motoarele de căutare, după aceea să implementați toate recomandările tehnice și intrați în luptă. Următorul pas monitorizare, testarea ipotezelor și scalarea.

    Nikita Kravtsov – Digital Marketing Specialist

    Cei mai potriviți clienți provin din căutările pe Google, iar managerii de vânzări nu pierd prea mult timp consultându-i. Astfel de clienți vin cu o înțelegere a ceea ce doresc și cu o înțelegere a sumei pe care sunt dispuși să o cheltuiască. Este întotdeauna ușor și plăcut să lucrezi cu astfel de clienți! Atunci când încep să lucrez într-o nouă companie și să promovez un produs pe piață, acest obiectiv este întotdeauna pe primul loc pentru mine.

    Scopul: să ajungeți pe prima pagină a Google în topul de redare a cuvintelor cheie.

    În consecință:

    • crește competitivitatea mărcii/companiei;
    • crește recunoașterea pe piață prin sporirea vizibilității;
    • crește traficul pe site-ul web;
    • crește numărul de apeluri/solicitări în messenger;
    • crește numărul de vizite la punctele de vânzare offline, showroom-uri;
    • crește numărul de comenzi offline/online.

    Iar cel mai mare plus al SEO-promovare este că după un an de muncă în câștigarea primelor linii ale fluxului de clienți devine stabil și nu mai este necesar să se plătească pentru asta, pentru că brandul este stabilit și a luat primele linii de ieșire.

    Concluzie de la autor: Konovalov Maxim

    Sarcina oricărui Director Marketing și proprietar de magazin online – este creșterea vânzărilor. În Moldova, promovarea eficientă a magazinelor online devine foarte importantă, iar traficul din motoarele de căutare poate deveni unul dintre cele mai relevante și profitabile canale de atragere a clienților pentru afacerea dvs.

    În viitorul apropiat vom publica articole cu analiza de pe segmente de nișă a magazinelor online din Moldova, urmată de segmentarea pe topuri și produse.

    Partea bonus

    Linkul vă va oferi informații detaliate și extinse despre metricile SEO ale top jucătorilor din analiza noastră.

    Nu lucrați asupra optimizării SEO?

    Dacă nu lucrați activ la optimizarea SEO sau dacă simțiți că proiectul dvs. nu și-a valorificat pe deplin performanţele, putem face primul pas împreună.

    FAQ – Întrebări și răspunsuri

    Ce este traficul organic?

    Traficul organic reprezintă conversiile vizitatorilor care ajung pe site-ul dvs. de pe motoarele de căutare, cum ar fi Google, și care vă găsesc singuri site-ul fără a da click pe reclame, ceea ce reprezintă rezultatul optimizării cu succes a site-ului dvs. pentru motoarele de căutare. Atunci când site-ul dvs. este bine optimizat, motoarele de căutare îl consideră o sursă utilă de informații pentru utilizatori și, prin urmare, îl afișează în rezultatele căutării. Astfel, traficul organic vă permite să atrageți vizitatori care caută informații sau produse legate de afacerea dvs. În comparație cu alte surse de atragere a traficului, acest trafic poate deveni un trafic direct și de calitate superioară.

    Care sunt segmentele cheie de nișă în vânzările online?

    Vânzările online pot fi segmentate în diferite industrii și nișe, în funcție de specificul afacerii și de obiectivele acesteia. Iată care sunt nișele segmentate:

    1. Comerț electronic sau eCommerce: vânzarea de bunuri, care include toate nișele următoare.
    2. Îmbrăcăminte și accesorii: vânzare haine, încălțăminte, genți și accesorii.
    3. Electronice: vânzări de dispozitive electronice, calculatoare, telefoane mobile și accesorii pentru acestea.
    4. Produse alimentare și alimente: vânzarea produse alimentare, băuturi și produse culinare.
    5. Sănătate și frumusețe: vânzarea produse de sănătate, cosmetice și produse de îngrijire corporală.
    6. Casă și grădină: vânzare mobilier, produse pentru casă, grădinărit și produse de renovare.
    7. Sport și fitness: vânzări echipament sportiv, echipamente și produse de fitness.
    8. Mașini și echipamente industriale: vânzare mașini, unelte și echipamente pentru întreprinderi.
    9. Books and Entertainment: vânzare cărți, filme, muzică și jocuri.
    10. Autoturisme și transporturi: vânzare autoturisme, piese de schimb și accesorii de transport.

    Ce este ROAS?

    ROAS (Return on Advertising Spend) este un indicator numeric utilizat în marketing pentru măsurarea eficienței campaniilor publicitare. Acesta arată câți bani câștigă compania pentru fiecare dolar cheltuit pentru publicitate. De exemplu, dacă ROAS este de 5, aceasta ar însemna că pentru fiecare dolar cheltuit pentru publicitate, se obține un venit de 5 dolari.

    Ce este ROMI?

    ROMI (Return on Marketing Investment) este un indicator care ajută la măsurarea rentabilității investițiilor în marketing. Spre deosebire de ROAS, care se axează în principal pe cheltuielile de publicitate, ROMI ia în considerare toate investițiile de marketing ale unei companii.

    Formula de calcul a ROMI este următoarea:

    ROMI = (Venituri incrementale-investiții de marketing) Investiții în marketing ×100%.

    De exemplu, dacă o companie cheltuiește 10.000 de dolari pe marketing și, datorită acestui fapt, a obținut venituri suplimentare în sumă de 50.000 de dolari, ROMI va fi 400%. Ceea ce înseamnă că pentru fiecare dolar cheltuit în marketing, se obține un profit de 4 dolari.

    ROMI este util pentru evaluarea eficienței generale a unei strategii de marketing, inclusiv campaniile de publicitate, activități de PR, și a altor activități de marketing. Aceast indicator metric ajută companiile să înțeleagă cât de eficient își investesc mijloacele bănești în marketing și să își ajusteze strategia după necesitațile sale.

    Ce înseamnă un NDA?

    NDA, sau „Non-Disclosure Agreement”, se traduce prin „Acord de confidențialitate”. Este un document juridic care obligă una sau ambele părți să nu divulge informațiile confidențiale primite de la cealaltă parte. Astfel de acorduri sunt adesea folosite în afaceri atunci când companiile colaborează și fac schimb de informații confidențiale, precum și atunci când angajează personal care va avea acces la date confidențiale. Un NDA ajută la protejarea secretelor comerciale și a altor informații valoroase împotriva diseminării neautorizate a informației.