1. Prima pagină
  2. Blog
  3. Conditionere și SEO în Moldova: Cine este TOP în Google?

Conditionere și SEO în Moldova: Cine este TOP în Google?

04 сентября 2025
Просмотры: 137
Conținutul articolului:

    Topul site-urilor din nișa „Conditionere” din Moldova.

    În clasamentul nostru sunt incluse doar site-urile care sunt orientate anume pe vânzarea aparatelor de aer condiționat, precum și pe servicii de instalare și deservire a acestora.

    Am exclus site-urile de tip e-commerce precum maximum.md, ultra.md, darwin.md, bomba.md, volta.md, hi-tech.md, atehno.md, smart.md, cactus.md, pandashop.md.

    În tabel este prezentat „traficul organic” total din căutarea Google.

    Pentru claritate, vom afișa datele privind volumul de trafic într-o diagramă circulară de tip „plăcintă”, pentru a înțelege cine mușcă partea cea mai mare.

    Compararea pentru anii 2024–2025 

    În această secțiune comparăm traficul total din căutări al tuturor celor 25 de jucători pentru anii 2024 și 2025.

    Ce include „traficul total”? Acesta reprezintă toate accesările din Google după orice tip de interogări – atât de brand (de exemplu, „jara.md”), cât și generale (de exemplu, „instalare aer condiționat Chișinău”). Un astfel de indicator arată amploarea vizibilității SEO a site-ului în ansamblu – nu doar în Moldova, ci și în afara ei.

    WebsiteTraficul total pentru 2024Traficul total pentru 2025Comparație în %
    1climatec.md38005019+32%
    2conditionere.md24002887+20%
    3termoformat.md16001600-0%
    4eurosanteh.md17001390-18%
    5smart-climat.md20001314-34%
    6amber.md12001009-16%
    7gree.md609947+56%
    8term.md657686+4%
    9jara.md313620+98%
    10gree.com.md571512-10%
    11metroterm.md363378+4%
    12teplomall.md999374-63%
    13arcticaservice.md321350+9%
    14aviclima.md96336+250%
    15termocontrol.md299328+10%
    16moldclima.md195302+55%
    17termostar.md188271+44%
    18watt.md340223-34%
    19daikin.com.md203199-2%
    20air-climat.md227197-13%
    21electrolux.com.md169183+8%
    22termotrade.md87168+93%
    23zyro.md14109+679%
    24haier-moldova.md584+1580%
    25tcl-aircon.md874+825%

    Site-ul tău poate fi mai eficient!

    Te ajutăm să-l aducem în topul Google, află cât trafic poți atrage de la Google. Lasă-ne o cerere — vom accelera procesul!

    Non-brand Căutări

    Tabelul reflectă procentajul traficului non-brand în comparație cu anii 2024-2025.

    Traficul non-brand reprezintă căutările care nu includ numele unui brand, dar sunt legate de produsele sau serviciile pe care compania le oferă. De exemplu, căutările „instalare aer condiționat” sau „conditioner Chișinău”.

    Websitenon brand 2024 % non-brand 2024non-brand 2025% non-brand 2025
    1climatec.md380023%501917%
    2conditionere.md240075%288766%
    3termoformat.md16000%16000%
    4eurosanteh.md170011%139013%
    5smart-climat.md20000%13140%
    6amber.md120048%100953%
    7gree.md609102%94799%
    8term.md65722%68620%
    9jara.md31320%6206%
    10gree.com.md57199%51297%
    11metroterm.md3633%3783%
    12teplomall.md99930%37458%
    13arcticaservice.md3210%3500%
    14aviclima.md9686%33688%
    15termocontrol.md29991%32868%
    16moldclima.md1950%3020%
    17termostar.md18894%27186%
    18watt.md34013%22314%
    19daikin.com.md203100%19999%
    20air-climat.md2270%1970%
    21electrolux.com.md16998%18399%
    22termotrade.md870%1680%
    23zyro.md1443%10923%
    24haier-moldova.md50%8480%
    25tcl-aircon.md80%7497%

    Cota de trafic de brand

    Traficul brand reprezintă căutările de tipul „amber conditioner”, „gree conditioner”, „magazin climatec”, „condiționer gree”, „magazin climatec” – căutări care conțin numele „brandului”.

    WebsiteBrand trafic 2025% de brand trafic
    gree.md94299%
    daikin.com.md19799%
    electrolux.com.md18199%
    gree.com.md49897%
    tcl-aircon.md7297%
    aviclima.md29788%
    termostar.md23486%
    haier-moldova.md6780%
    termocontrol.md22268%
    conditionere.md190066%
    teplomall.md21858%
    amber.md53453%
    zyro.md2523%
    climatec.md85517%
    term.md14020%
    watt.md3214%
    eurosanteh.md18113%
    jara.md356%
    metroterm.md103%
    smart-climat.md00%
    termoformat.md00%
    arcticaservice.md00%
    moldclima.md00%
    air-climat.md00%

    Cât costă traficul organic?

    Costul traficului organic reprezintă suma pe care un site ar plăti-o pentru același trafic, dacă acesta ar veni prin publicitate plătită în Google pe aceleași cuvinte cheie.

    Această metrică arată câți bani economisește un site obținând trafic gratuit prin SEO.

    WebsiteTrafic lunar din Google 2025Costul traficului în 2025 (USD pe lună)
    1climatec.md4164$524
    2conditionere.md1600$539
    3termoformat.md1314$148
    4eurosanteh.md1209$207
    5smart-climat.md987$133
    6amber.md585$89
    7gree.md546$104
    8term.md475$70
    9jara.md368$84
    10gree.com.md350$78
    11metroterm.md302$27
    12teplomall.md197$42
    13arcticaservice.md168$70
    14aviclima.md156$51
    15termocontrol.md191$7
    16moldclima.md106$50
    17termostar.md84$24
    18watt.md39$23
    19daikin.com.md37$35
    20air-climat.md17$36
    21electrolux.com.md14$18
    22termotrade.md5$19
    23zyro.md2$13
    24haier-moldova.md2$16
    25tcl-aircon.md2$5

    Căutările care generează cel mai mult trafic pe site

    În tabel sunt adunate cele mai populare „cuvinte cheie” prin care site-ul primește „trafic organic” din căutarea Google.

    În tabel sunt adunate cele mai populare „cuvinte cheie” prin care site-ul primește „trafic organic” din căutarea Google.

    „Pagina site-ului” pentru cuvintele cheie / produse / categorii / branduri menționate captează traficul din căutările Google, aducând site-ului cel mai mult trafic în comparație cu alte căutări.

    WebsiteCăutare cheieVolumul traficului la cerereîn % din total
    1climatec.mdconditionere md4008%
    2conditionere.mdкупить кондиционер в кишиневе45716%
    3termoformat.mdкондиционеры кишинев594%
    4eurosanteh.mdconditionere md14210%
    5smart-climat.mdнапольный кондиционер20315%
    6amber.mdconditionere md273%
    7gree.mdкондиционер gree495%
    8term.mdconditionere chisinau71%
    9jara.mdкупить кондиционер в кишиневе10216%
    10gree.com.mdкондиционер gree17335%
    11metroterm.mdclimatizator80,8%
    12teplomall.mdconditionere md185%
    13arcticaservice.mdкондиционеры кишинев16447%
    14aviclima.mdconditionere md29487%
    15termocontrol.mdclimatizator113%
    16moldclima.mdconditionere md22776%
    17termostar.mdинверторный кондиционер228%
    18watt.mdconditioner gree155%
    19daikin.com.mddaikin (только бренд трафик)9850%
    20air-climat.mdconditionere md9550%
    21electrolux.com.mdelectrolux (только бренд трафик)15787%
    22termotrade.mdgree md5233%
    23zyro.mdcondiționer102%
    24haier-moldova.mdкондиционеры кишинев5664%
    25tcl-aircon.mdкондиционеры1318%

    Analiza sezonalității în Moldova.

    *Diagrama nr. 1 arată graficul sezonalității + prognoza cererii de căutare pentru anul 2026, pe baza datelor din anii anteriori.

    Dinamica a căutărilor pentru cuvântul cheie „condiționer” (ținând cont că există și multe căutări conexe) începe să crească din luna aprilie – atunci Google a înregistrat 1.044 de căutări. Vârful interesului este înregistrat în luna iunie, când numărul căutărilor a ajuns la 1.528. Spre comparație, în iunie 2024, acest indicator era de 1.885 de căutări. Acest lucru confirmă că locuitorii Moldovei folosesc activ Google pentru a alege un aer condiționat – compară prețuri, citesc recenzii și studiază specificațiile tehnice.

    Lista tuturor cuvintelor cheie conține 3 tipuri de căutări:

    • Căutări comerciale: „conditionere chisinau”, „conditioner chisinau”, „aparate de aer condiționat”, „Aer condiționat cu instalare Chișinău”, „aparat de aer condiționat”, „aparate de aer conditionat chisinau” și altele.
    • Căutări informaționale: „Cum să alegi un aer condiționat?”, „Top aer condiționat 2024”, „Recenzii aer condiționat 2025”, „Diferența între aer condiționat inverter și obișnuit”, „Top cele mai economice aparate de aer condiționat în 2025” și altele.
    • Căutări de brand: „Aer condiționat gree”, „Condicionar mitsubishi”, „tcl aer condiționat”, „Condicionar samsung”, „Aer condiționat hyundai” și altele.

    Ce brand de „aer condiționat” caută cel mai frecvent locuitorii Moldovei?

    *Diagrama nr. 2 prezintă top 15 branduri de aparate de aer condiționat pe care locuitorii Moldovei le caută cel mai des în căutările lunare pe Google.

    Concluzii:

    Top lideri 

    climatec.md, conditionere.md, eurosanteh.md – își consolidează poziția de lider, cel mai mare trafic în nișă, vizibilitate ridicată în căutări și creștere constantă.

    Stabili și în creștere

    • Jara.md (+98%) – aproape a dublat traficul, de la 313 la 620. Potențial de a ajunge îtop 10.
    • aviclima.md (+250%) – de la 96 la 336. O bază mică, dar creștere impresionantă.
    • termotrade.md (+93%) – dublarea traficului. A crescut de la 87 la 168.
    • moldclima.md (+55%) – dinamică bună, deși cu o bază mică.
    • termostar.md (+44%) – creștere constantă.
    • gree.md (+56%) – brandul crește, dar încă nu este în top 5.

    Stagnare fără creștere

    termoforomat.md (0%, 1600 vizite) – Poate deveni un risc, dacă concurenții continuă să se întărească, ar putea ieși din top 5.

    smart-climat.md, watt.md, eurosanteh.md – semnal de alarmă, pierderea unei părți semnificative din trafic. Posibile probleme cu optimizarea SEO, conținutul sau sancțiuni.

    teplomall.md (-63%) – a pierdut aproape 2/3 din trafic, o lovitură serioasă pentru poziții.

    daikin.com.md (-2%), gree.com.md (-10%) – brandurile de pe domenii locale scad, probabil cedează în fața concurenței locale din SEO.

    Noi veniți cu creștere explozivă

    zyro.md (+679%) – de la 14 la 109.

    haier-moldova.md (+1580%) – de la 5 la 84.

    tcl-aircon.md (+8250%) – de la 8 la 74.

    Aceștia sunt „noi veniți” pe piață, dar cu o muncă bine făcută pot crește rapid, având o dinamică foarte bună.

    Transformatori

    climatec.md – site-uri care trec din nișe înguste în formate de e-commerce complete. Creșterea inițială este vizibilă datorită extinderii sortimentului și adăugării altor categorii.

    Creșterea interesului în Google pentru sărbători și perioade sezoniere – previzibilă

    În fiecare an, înainte de sărbători și schimbarea sezonului, se observă o creștere a traficului de căutare, o creștere a conversiilor și, drept urmare, o presiune mai mare pe site, logistică
    și canale publicitare. Pentru a nu pierde vânzările și a păstra pozițiile în căutări, este important să te pregătești din timp.

    Dacă ești interesat să afli cererea și vârful de interes de căutare pentru nișa sau produsul tău, contactează-ne pentru serviciul „mini analiza nișei”.

    Vom aduna date din orice țară a lumii, vom colecta toate căutările folosite de locuitorii acelei țări în orice limbă și vom determina volumul total de căutări pe lună. Acest lucru îți va permite să înțelegi ce cerere există astăzi pentru produsul / serviciul tău, ce oportunități există pentru creșterea vânzărilor tale și scalarea afacerii tale.

    Principalele concluzii

    1. Piața din Moldova trece din stadiul de „creștere haotică” în stadiul de concurență structurată.
    2. SEO devine motorul de creștere, deoarece link building-ul și optimizarea conținutului influențează direct creșterea vizitatorilor pe site.
    3. Liderii se consolidează, dar noii veniți dinamici pot pătrunde rapid pe piață.

    Ești gata să ajungi în top?

    Te ajutăm să găsești puncte de creștere, lasă-ne o cerere

    0 0 голоса
    Рейтинг поста
    Подписаться
    Уведомить
    guest
    0 Комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии
      0
      Поделиться своими мыслямиx